miercuri, 3 august 2011













In tot acest timp de lipsa din blogosfera,



S-au intamplat multe in aceasta lipsa, "multe" si pline de trairi unice, deosebite.




Mai exact la doar 8 luni de casnicie, am facut un pas important si anume am fost "nasi" am calauzit, mai exact am indraznit sa calauzim pe drumul vietii (caci nici experienta noastra de viata nu este covarsitor mai mai mare decat a lor) doi tineri frumosi prieteni de-ai nostri de altfel.


Este o experienta frumoasa care te leaga de cei doi altfel decat te leaga o prietenie, te leaga un "ceva" pe care nu-l pot defini doar intr-un cuvant ci in mai multe: reasponsabilitate, sprijin oricand, oricum, oricat....respect, distractie- mai ales ca suntem de varste foarte apropiate.


O sa va pun cateva dovezi graitoare legate de aceasta traire... in aceasta postare


Dar nici vacanta nu a ramas mai prejos, dupa acest eveniment am plecat impreuna in vacanta in Spania - Isla Cristina, am vizitat si imprejurimile printre care si sevilia(vezi http://www.mircea-badea.ro/)...


Impresii la cald si la rece, la rece nu prea a fost cazul:

-fericirea mea cea mai mare a fost faptul ca in Isla Cristina unde am fost noi nu aveau resedinta prea multi romani asa ca nu am beneficiat de bai de socializare pe care nu stiu de ce, fiecare roman cu care te intalnesti peste granitele tarii simte nevoia sa si le manifeste, (probabil ca simtul asta patriotic se manifesta numai inafara tariii ca in tara sa crapi si nu ai fi bagat in seama macar d-apoi ajutat).

- un al lucru pe care l-am observat si l-am apreciat foarte tare este ca spaniolii cel putin cei din sud-vest unde am poposit noi sunt mult mai umani si mai sufletisti decat o sa vedem vreodata la noi, sunt destul de primitori nu judeca dupa generalizari si asta m-a facut sa ma simt bine, (spre deosebire de Roma-italia unde fugeau numai cand auzeau limba romana iar in magazine se postau "asistentii" ddin magazin fix in ceafa ta de teama antecedentelor de "furt" ale altor romani) stiu sa-si vanda "marfa" nu conteaza ce natie esti el trebuie sa-si faca treaba ,...si bine....; revenind la partea cu , calitatea acestora de sufletisti va spun de ce am ajuns la aceasta concluzie, spre surprinderea mea am intalnit pe acolo prin zonele prin care am umblat multe persoane cu diferite forme de dizabilitati - persoane care la noi in tara sunt etichetate si izolate de societate, din pacate, mentalitate de 2 lei nu ai cum sa o schimbi(referitor la acest subiect o sa mai postez o intamplare a unor prieteni a caror fetita s-a nascut decat cu un degetel la una din manute)-in schimb acolo toata lumea inclusiv persoanele care nu aveau nimic in comun cu persoanele afectate incercau sa le faca sa se simta oameni normali sa-i includa in activitati normale sa nu se poarte diferit sau mai grav sa-i excluda din cotidian....la noi nu o sa vedem asa ceva nici intr-o mie de ani , romania este tara in care "handicapat" este o eticheta folosita in sens peiorativ chiar si persoanelor sanatoase dpdv medical :(


- pentru ca tot eram foarte aproape de granita cu POrtugalia, am poposit si pe acolo intr -un oras numit FARO, ce am de spus despre POrtugalia sunt urmatoarele: daca asa arata o tara care tine titlurile ziarelor din toata europa pe motiv ca este in prag de faliment sau maa rog ca are mari porbleme financiare atunci Romania ar trebui scoasa de pe harta Europei....atat am de completat, in rest bravo lor ptr ca nu vb spaniola(probabil din spirit de competitie sau nu stiu din ce motiv nu se inteleg deloc spaniolii cu portughezii in niciun dialect) in schimb majorit atea daca vedeau ca esti strain iti vb in engleza lucru pe care in spania greu il gasesti de abia dc stiaua o boaba.



Cam atat cu observatiile de natura psihosociala despre cele 2 natii, despre peisaj nimic rau de spus imi place cultura lor, ei ca popor stilul de viata, constructia caselor (probabil prt ca erau modele de case de plaja)....dar cele mai graitoare sunt pozele asa ca o sa pun cateva in postul urmator deocamdata atasez cateva de la evenimentul de dinainte de vacanta _ nunta finilor_.





Numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu